Loader image
Loader image
Back to Top
 

Documentatie

Forten en Traps

Forten en Traps documentatie

Forten en Traps zijn op SanctumMC heel streng en worden zo goed mogelijk geoptimaliseerd.


Steden/dorpen en forten

Binnen SanctumMC willen wij af van de PvP-gerichte forten en meer richting het echte oude Kingdom gevoel. Je speelt kingdom, waarbij je een groot rijk opbouwt voor iedereen. Wanneer je wordt aangevallen of je hebt een oorlog, is het ook vrij logisch dat je de volledige stad moet verdedigen, en niet alleen een klein overpowered fort waar je met z’n alle in gaat schuilen. Het is een veel grotere opgave om een hele stad goed verdedigbaar te maken dan het is om een pvpfort te bouwen.

Aan jullie de uitdaging om voordeel te halen defensewise, door je stad op een bepaalde manier op te bouwen dat het toegestaan is volgens onderstaande regels:
-Geen gebruik van skybridges of 1×1 torens (vanzelfsprekend).
-Gebruik geen grote lange ladders of andere structures waar je amper op kan komen en makkelijk af geknockt kan worden.
-Gebruik meerdere (minimaal 1 duidelijke opzichtige ingang in je stad/dorp die zonder al te veel moeite te breachen zijn (geen onnodig grote high-grounds of andere onzin)
-Het maken van een doolhof/omleiding om de enemy te bereiken, of bepaalde structures in je stad/dorp gebruiken waardoor mensen gemakkelijk van een pad af geknockt kunnen worden (en ze daardoor bijvoorbeeld weer van voor af aan moeten beginnen met de siege) mag niet.

 

Deze blocks mag je niet gebruiken voor het verdedigen van forten/steden/dorpen of in pvp-situaties.
-Soulsand
-Pressureplates
-Iron Doors / Iron trapdoors
-Signs
-Redstone (op welke manier dan ook) (geldt dus ook voor welke redstone machine dan ook)
-Buttons
-Magmablocks
-Cactussen
-Cobwebs
-Fire / vuur
-Blocks met een inventory om te gebruiken als anti-waterbucket of als tegenslag op een aantal plugins. (chests,hoppers,enderchests,furnace,craftingtable enzovoorts)
-Falling-blocks zoals sand,gravel en bijvoorbeeld anvils voor het verdedigen van muren enzovoorts.
-Fort verdedigen op een laggmanier (door bijvoorbeeld boats, veel mobs etc, of onnodig veel water)

Uitzonderingen op de bovenstaande lijst:
De bovenstaande lijst gebruiken op een decoratieve wijze is wel toegestaan. Een goed voorbeeld hiervan zie je hieronder:

Klik erop en scroll er even doorheen

Om indekking te geven tegen mensen die toch op een of andere manier de grenzen van de bovenstaande regels willen opzoeken, wordt deze lijst blijvend geupdate en voegen we een paar regels/mededelingen hieraan toe:
-Elke stad/dorp/fort wordt voor een aanval of een grote oorlog/eventoorlog bekeken en gekeurd door een vast aangesteld stafflid daarvoor.
-Een stad/dorp/fort of de plek waar de verdedigende partij zich stand houd tijdens aanvallen of oorlogen, mag niet pvpgericht gemaakt worden en zal hierop beoordeeld worden volgens de mening van het staffteam.

Indien een Kingdom grote fouten gemaakt heeft, en veel werk kwijt is aan het maken van een fort wat veel aanpassing nodig heeft, zullen we hierbij kijken welke regeling we kunnen treffen. Maar uitgaande van dat deze documentatie ten allen tijden geraadpleegd had kunnen worden, had iedereen de regels kunnen weten en is het dus eigen verantwoordelijkheid.


Traps/trapping

Elk aspect van trapping is niet toegestaan. Ook dit zal beoordeeld worden door een vast aangewezen (groepje) staffmember(s).
-Je mag op geen enkele manier redstone gebruiken voor pvp-doeleinden.
-Je mag niet iemand vastzetten (trappen) op een manier waarop dit pvpwise voordeel biedt.
-Je mag niets bouwen waar iemand in kan vallen, en met moeite (kleine of grote moeite) weer uit kan komen. (Geen pvp-grachten, doolhof of ander onzinnig non-roleplay bouwwerk).
-In conclusie: Trappen (op welke manier dan ook) is niet toegestaan.

Revive regeling

Revive regeling

Een revive is het verkrijgen van je vorige inventory nadat je deze bent verloren.

Revive regeling

Wanneer je een revive wilt aanvragen, wordt deze bijna nooit geaccepteerd. Onder hoge uitzonderingen wordt er een revive gegeven.
Geen revive voor:
-Dood gaan door spelerslag of booting (geen serverlag)
-Dood gaan door suffocate (vast zitten in blocks)
-Dood gaan door normale death causes. (normale dood redenen).
-Een nieuw kingdom joinen zonder dat je op hebt gelet op de warnings in je beeld en in de chat.

KANS op een revive ENKEL EN ALLEEN VOOR:
-Grote problemen aan de server kant doordat je dood gegaan bent.
-Team killing

Deze redenen worden bij hoge uitzondering gegeven. Denk je dat je hier recht op hebt, maak dan even een ticket aan.

Switchen van Kingdom

Switch regeling

Een switch is een wisseling van Kingdom. Je verlaat het ene kingdom, en je joined het andere kingdom.

Switch regeling

Switchen van het ene kingdom naar het andere kingdom is mogelijk. Deze kan je kopen in de webshop. Verkrijgen zonder te kopen is ook mogelijk, maar moeilijker en een veel langer proces. Wij vinden het prima als je switched. Maar er moet een geldige reden zijn. Het moet niet zo zijn dat iemand even voor de lol switched van kingdom.
Kingdom switch geldig bij:

-Goede reden, zoals slechte relaties met mede-kingdomleden, ruzies/bedreigingen enzovoorts.
-Kingdom switches wanneer ze gekocht worden.

Kingdom switch wordt niet geaccepteerd naar:

-Ander kingdom joinen voor de lol, fun of omdat je verveeld raakt in je oude kingdom. (Of als er vrienden joinen bij iemand anders).

—————————————————-

Bij een switch:
-Wordt je inventory volledig gecleared
-Wordt je enderchest volledig gecleared
-Behoudt je alle in de shop gekochte items.

Let wel op: Wij vergoeden GEEN gekochte items uit de webshop wanneer deze perongeluk in je enderchest/inventory zitten bij de switch. Staff zal van tevoren duidelijk vragen of alles empty en leeg is, en zal daarna pas een switch doen.
Let wel op: Wil je gekochte items meenemen naar een ander kingdom? Geef ze aan het stafflid wat jou switched. Dit zijn speciale staffleden die hiervoor worden uitgekozen, en die met deze vertrouwelijke positie om kunnen gaan. Vaak gaat dit dus over hogere staffleden. Hij zorgt ervoor dat deze items veilig overgebracht worden. Het stafflid switched jou, en tpt naar je nieuwe kingdom om daar de spullen weer terug te geven.
Wanneer er klachten of problemen zijn over het verloop van een switch, kan je altijd een ticket aanmaken. Controleer vooraf altijd even wat je mag meenemen, om staffabuse te voorkomen.

Neutraal gebied / Natuur en landscapes

Neutraal gebied/ Natuur en landscapes

Neutraal gebied / Natuur en landscapes

Neutraal gebied is al het gebied wat niet tot een kingdom behoord. Je kan zien of iets tot een kingdom behoord, door even in de region te lopen. Je ontvangt een message midden in je scherm, die je zegt of iets neutraal is, of niet.

Op neutraal gebied kan je bouwen en breken. Echter, het is verplicht om netjes en bewust met ons neutraal gebied om te gaan. Maak geen ongepaste bouwwerken, en verniel geen terrein. Wil je gaan minen? Dat kan. Maar dek je mine weer af. Wanneer je een boom hakt, hak hem dan ook helemaal, met de leaves en al erbij.

Deze regels gelden ook voor je eigen kingdom. Ga hier bewust mee om. Bij jouw kingdom spawn staan logs die je kan hakken, en ook weer terug komen. Gebruik dit in plaats van het hakken van de bomen. Houd de natuur netjes en clean!

Op neutraal gebied kan het zijn dat je de volgende leuke dingen tegen komt:
-Roleplay structures en plekken.
-Bosses en andere quest locaties.
-PvP hotspots en plekken.

 

Het hakken van bomen:

Het zou fijn zijn als jullie geen custom bomen hakken. Het laat de leaves achter en is 9/10 lelijk. Indien dit gedaan moet worden om plaats te maken voor een gebouw, haal de boom dan volledig weg.
Het verkrijgen van hout in de map zal aangemoedigd worden op andere manieren:
-In jouw kingdomspawn staan wat opgestapelde logs die automatisch weer geregenerate worden wanneer je ze hebt gehakt (na een tijdje)
-Door onze toffe plugins kan je nu vanilla-planted-trees in één hap omhakken zonder al te veel moeite. Hier krijg je appels, sapplings en hout uit. (en met een beetje geluk misschien nog een verrassing xoxo)
Gebruik deze 2 opties! En hak geen custom trees als het niet nodig is!

Iceways, Travel-islands en andere reis mogelijkheden

Reizen & Transportation

Reizen binnen de Kingdomserver

Iceways

Iceways zijn een goede doeltreffende manier om snel te reizen. Door een lang pad te maken van ice blocks, en er een bootje op te zetten, gaat de boot extra snel en ben je binnen no-time op je bestemming.

Iceway regels zijn heel kort maar ook enorm duidelijk.
-Iceways mogen enkel en alleen gebruikt worden in je EIGEN kingdom. (GEEN Kolonies!)
-Iceways mogen enkel onder de grond gemaakt worden en ook niet zichtbaar zijn vanaf de surface / dynmap / minimap.
-Laat NIET onnodig bootjes staan op de iceway of ergens anders. Haal je bootjes zo veel mogelijk weg!

Travel-islands
Travel-eilands zijn eilanden aan de rand van de Kingdommap. Ze liggen meestal in de hoeken en in het midden van rechte stukken. (windrichtingen: NW,ZW,NO,ZO,N,O,Z,W). Niet altijd dus. Soms wijken ze daar bewust van af.
Op Travel-eilands kan je via een portaal van eiland naar eiland reizen. Je kan hierbij enkel naar een buur-eiland teleporteren, waarnaar je altijd aankomt op de aankomst-boot.
Om even een voorbeeld te presenteren: Het travel-eiland op noord-west, kan dus alleen teleporteren naar het eiland op Noord of West van dit eiland. Dit zijn dus de buureilanden.

Reizen met bootjes en paarden

Dit is (natuurlijk) toegestaan op SanctumMC mits hier bepaalde speciale regels voor gelden voor een bepaald event of een momentopname. We willen echter graag een advies uitbrengen over bootjes en paarden. Als het niet nodig is om ze te gebruiken. Gebruik ze dan ook niet. Laat niet onnodig bootjes rondslingeren, en gebruik paarden alleen als je er echt voordeel mee kan behalen, en niet in onnodige situaties. Dit voorkomt een hoop performance-problemen.

Sanctumcoins & Grinding shards

Sanctumcoins & Grinding shards

Grinding Shards

Grinding Shards zijn zeldzame metalen en stenen die je bij een van de handelslocaties om kan ruilen naar “SanctumCoins”. Weten wat je met Sanctumcoins kan? Lees het kopje ‘sanctumcoins’.
Het verkrijgen van Grinding Shards kan op allerlei manieren gaan. Hieronder de mogelijkheden:
-Roleplay. Verkrijg ze als gift, of bij een opdracht van roleplay karakters.
-Bosses. Versla je een boss? Dan krijg je gegarandeerd Grinding Shards.

-Gifts van Management. Grind je hard als Kingdom zijnde, en doe je het heel goed. Dan bestaat de kans dat je uiteindelijk grinding Shards kan krijgen.
-(Eventueel later) Shard groeves. Zien wij een tekort aan mogelijkheden om Shards te krijgen, dan kan jij ze ook verkrijgen uit de grinding van Groeves.


SanctumCoins

Verkrijging van Sanctumcoins:

-Aankopen in de webshop.
-Grinding shards inruilen voor Sanctumcoins.
-Gifts door giveaways, roleplay of events.
-Lootdrops (kans op)
-Crates (kans op)
-Kolonisatie loot (wanneer voor het eerst veroverd)

Wat kan je doen met Sanctumcoins?

Met Sanctumcoins krijg je toegang tot een uitgebreid arsenaal aan custom items/armor/weapons en extra’s. Deze kosten SanctumCoins en kan je kopen op bepaalde plekken in de map.
Met Sanctumcoins kan je in twee verschillende categorieën kopen (of beide categorieën toegepast worden ligt aan wat wij als staffteam willen enablen en wat niet).
-Custom items MET item erbij. (Je koopt het volledige item, met custom texture. Dus ook het item, enchanted en wel) (Duurder)
-Custom items ZONDER item erbij (Je koopt alleen de texture, en je voegt het zwaard zelf toe) (Goedkoper)

Custom items zijn over het algemeen voor een goedkope prijs te koop. Koop de beste loadouts voor jezelf, flex richting je vrienden, en laat zien hoe vet jouw custom gear/wapen is.
Opmerkingen:
-Ga veilig met deze items om, want je kan ze verliezen. Berg ze goed op in je enderchest.
-Dit soort custom items (met echt geld gekocht) zijn de enige items die mee overgezet worden bij een kingdomswitch.
-Items renamen en enchanten na het kopen van een custom enchant, is nog steeds mogelijk! Het zorgt er niet voor dat de texture weg gaat.

Waar in de map kan ik Sanctumcoins uitgeven? 

-Handelsgebied ‘Market’
-Handelsgebied ‘Hall’
-Handelsgebied ‘Bazaar’
-Voorbij komende handelaren, roleplay karakters.
-The black market (indien open)

Sanctumcoins zijn fysiek, en ik koop met echt geld… Sanctumcoins verliezen is dus mogelijk. 

“Maar Sanctum coins… dat zijn tastbare coins, en de texture items ook. Ze kunnen zo verloren gaan. Het zijn ingame survival items die gewoon verloren kunnen worden?”
-Ja, dat klopt. Voordat je de Sanctumcoins aankoopt waarschuwen we je hier ook goed voor. Het zijn coins die je kan verliezen, net als de items die je ermee koopt.

Risico vermijdende speelstijl:
Je kan het risico op het verliezen van items op SanctumMC vermijden. Dit heeft te maken met je speelstijl. Er zijn namelijk meerdere dingen die je moet weten:
-Elke handelsplek heeft een enderchest. Koop je Sanctumcoins? Sta dicht bij een enderchest in jouw eigen kingdom, en stop ze er direct in. Wanneer je gaat handelen bij een van de handelsplekken, pak je het daar op die locatie weer uit je enderchest, zodat je deze items veilig kan aankopen. Stop de items daarna direct weer terug in jouw enderchest, om het risico op verliezen te verkleinen.
-Elke handelsplek is een save-zone. Het is welliswaar niet altijd super makkelijk om in de savezone te komen, maar als je er eenmaal bent, dan ben je veilig. PvP staat uit en de handelaren die jou items aanbieden voor Sanctumcoins staan om je heen.
-Vermijd PvP met custom items. Het is je eigen keuze of je jouw custom items wil gebruiken om iemand de hersens in te slaan. Weet wel dat je die items gewoon kan verliezen. Wanneer je de custom items alleen veilig wil gebruiken, doe dit in je eigen kingdom. Als je wordt aangevallen heb je ruim de tijd om de items weg te stoppen, en als je uitlogt, zorg dan ook dat ze veilig opgeborgen liggen.

Whitelisted Mods & Modloaders

Sanctumcoins & Grinding shards

Mods & Modloaders Whitelist

Al deze mods zijn whitelisted en mogen dus WEL gebruikt worden op SanctumMC,

Armour display
[*]5zig version 3.3.6+
[*]Labymod version 2.6+ & Labymod Toggle Sprint
[*]Optifine
[*]Shaders Mods
[*]Capes Mods
[*]Better Animations/Player Animations Mod
[*]Blocks3D Mod
[*]Gamma/Brightness mods (waarbij alleen gamma/brightness als optie zijn)
[*]Better Sprint Mod
[*]InGame info mod
[*]bspkr’s Armor, Direction en Status effect HUDs mod voor redelijk gebruik.
[*]UHC Essentials
[*]Joystick mod (or andere mods voor joystick & gamepads) (alleen voor redelijk gebruik)
[*]Pop Enchant Tags
[*]Replay Mod
[*]Schematica (geen schematica reach!)
[*]Alle vormen van Minimap (inclusief player visibility) die niet meer dan een voordeel geven op view-distance basis.
[*]Schematica autobuild
[*]Alle normale non-advantage-giving texturepacks.
[*]Badlion Client
[*]Lunar Client
[*]WAILA Blocks mod

LET OP:

-Staat jouw mod of client hier niet op? Dan is hij standaard VERBODEN.
-Vind jij dat wij iets missen? Of denk je dat er iets wel zou mogen, maar staat het hier niet op? Geef dit dan aan, en ga NIET zomaar de mod/client alsnog gebruiken. Dit kan leiden tot een punishment en het avoiden van de aangifte van bugs/problemen binnen SanctumMC.

-Denk je dat wij een fout hebben gemaakt, met wat onbekende features in bepaalde whitelisted mods, waarbij je (logischerwijs) er vanuit zou kunnen gaan dat ze niet toegestaan zouden zijn? Dan kan hier alsnog voor gebant worden. Geef dit altijd aan!
-Indien er gemeld wordt ‘bij redelijk gebruik’ moet het niet dusdanig gebruikt worden dat er via deze mod hard geabused kan worden.

10-minuten call. (Aanval)

10-minuten calls

Wat is een 10-minuten call?

Een 10-minuten call op Sanctum is een aanval op een ander kingdom, door één aanvallend kingdom, die 10 minuten van tevoren aangekondigd wordt aan de volledige server.
Voorbeeldje: Arelius heeft een goede reden om Kingdom Valeres aan te vallen. Ze reizen naar Valeres op een totaal onverwacht moment, en regelen ondertussen een stafflid wat de 10-minuten call leid. Het stafflid kondigd 10 minuten vooraf aan de start van de aanval aan dat Kingdom Arelius kingdom Valeres aanvalt: ‘Ze hebben 10 minuten de tijd om zich voor te bereiden’. Vervolgens als deze 10 minuten over zijn mag Arelius het land betreden, en begint de aanval. In deze aanval probeert Arelius zo veel mogelijk kills op Valeres te maken, terwijl Valeres dit verdedigt.

Stappenplan: Wanneer mag je een 10-minuten call uitvoeren en wat zijn de eisen?

1: Een kingdom mag een 10-minuten call uitvoeren op een ander kingdom, wanneer het daarvoor een goede Roleplay-geldige reden heeft.
Goede redenen hiervoor zijn:
-Kingdom is aangevallen op Neutraal gebied.
-Recent zijn deze twee kingdoms officieel (via de roleplay, niet simpel via /smc enemy) vijanden geworden! De oorlog is begonnen! (1x geldig, daarna niet meer).
-Hoog verraad door het andere kingdoms (roleplay-technisch).
-Goedkeuring van een Roleplay karakter gekregen.
-Uitzonderingsredenen door staff.
-Overige goede redenen goedgekeurd door het stafflid bij aanvraag.
2: Alleen een HKM-lid (Leidinggevenden van een kingdom op de Main SanctumMC discord) (Koning of KD-Lead rol) mogen even snel een ticket aanmaken, en hierin aangeven dat hij 10-minuten call wil doen.
3: De staff wiped het channel van alle staff, en allowed alleen nog staffleden in de ticket die 10-minuten calls goedkeuren.
4: De staff kijkt naar de roleplay reden, en keurt daarna de aanvraag. (goedkeuren of afkeuren)
5: Vanaf het moment dat het goedgekeurd is, heeft dit HKM lid precies 5 dagen de tijd, om een 10-minuten call uit te voeren.

6: Op de dag dat de 10-minuten call uitgevoerd wordt, dient iedereen zich te verzamelen die mee mag naar de 10-minuten call. Ook moet een stafflid geraadpleegd worden. (geef dit stafflid even de tijd, ze moeten communiceren of de aanvraag goedgekeurd was, en pas dan kunnen ze helpen).
7: Vanaf het moment dat de aanvallende partij officieel de 10-minuten call wilt aanvragen (logischerwijs zouden ze dan al in de buurt moeten zijn van het verdedigende kingdom), dan zet het stafflid de 10-minuten call AAN. Vanaf hier modereert het stafflid alleen nog maar, en doet de plugin de rest.
8: De plugin meld de server dat het aanvallende kingdom over 10 minuten op het land van het verdedigende kingdom mag, en dat het verdedigende kingdom dus vanaf dan nog 10 minuten de tijd heeft om zich voor te bereiden.
9: Na 10 minuten komt er nog een melding dat het kingdom officieel op het land mag. Vanaf dan worden ook alle potion effects (anti-landrush) weggehaald, voor iedereen die op het land mag. De hoeveelheid mensen die op het land mag, is altijd gelijk aan het aantal verdedigers wat OP DAT MOMENT online is (dus na de 10-minuten voorbereiding). Voorbeeld: Valeres verdedigd, en ze zijn met 10 online. Over 10 minuten worden ze aangevallen, ze regelen 5 man extra online in die 10 minuten. Kingdom Arelius mag dan met 15 man op land. Nadat ze op land mogen, komen er nog eens 2 man bij van Valeres, om te verdedigen. Arelius mag hiervoor GEEN extra mensen op het land laten. 15 is en blijft altijd het aantal wat dan op het land mag.
10: Tijdens de aanval mag je geen blocks slopen, geen chesten openen, geen dieren killen. Wat wel mag is TNT meenemen (auto rollback na 45 minuten), Water plaatsen en pvpmuurtjes bouwen met ons barriere block. (Lime_Glazed_Terracotta, aka de composter block in de texturepack). Dit is dus het enige wat je tijdens een aanval kan plaatsen.
11: De plugin begint met tellen, en de aanvallers hebben precies 45 minuten totdat de anti-landrush potion effects weer terug komen. (Als je niet dood wil, ben van land af VOORDAT de 45 minuten om zijn.)
12: De aanvallers killen zoveel mogelijk enemies, en de verdedigers die dood zijn, horen uit te loggen! (loggen ze niet uit? Dan mag je ze opnieuw killen). Zowel verdedigers als aanvallers mogen NIET terug komen na een death. Ook geen vervanging van een aanvaller die net dood is gegaan.
13: Een overige groep met allies, of andere kingdomleden, mogen gedurende de 10-minuten call blijven campen aan de border van het kingdom, om protectie te verlenen als de aanvallers verliezen.
14: De aanvallers door chasen op neutraal land, als de verdedigers ze van land af hebben gekregen, is gewoon legaal.
15: De groep spelers die (door de plugin) op land mochten bij een aanval, mogen gedurende de lengte van de aanval, nog altijd van en weer op het land gaan, zolang ze maar niet dood zijn gegaan.
16: Er is GEEN limiet op hoeveel sets of golden apples je mee mag nemen in een 10-minuten aanval.

Straffen bij overtreden 10-minuten-call regels.

Leiding: Een gesprek met de lead, en mogelijke bantijd.
Spelers: Gepaste punishment als gevolgen van de gemaakte overtreding. (Meestal gewoon bans).

Solliciteren

Solliciteren

Solliciteren

Solliciteren bij SanctumMC is mogelijk! Maar let op! Voordat je gaat solliciteren moet je dit lezen.


Solliciteren: De procedure. 

-Stap 1: De sollicitant leest de documentatie op https://sanctummc.nl/solliciteer-voor-sanctum/ om op de hoogte te zijn van de procedure en of we überhaupt wel mensen zoeken?!

-Step 2: De sollicitant leest alle criteria door en realiseert zich dat zijn sollicitatie niet behandeld wordt als hij daar niet aan voldoet.

-Stap 3: De sollicitant bereid zich goed voor op eventueel gestelde vragen, en schrijft alvast wat informatie op wat hij/zij zou willen meeleveren met de kant en klare sollicitatie.

-Stap 4: De sollicitant maakt een ticket aan via onze discord en doorloopt de procedure via de sollicitatie-bot.

-Stap 5: De sollicitant verstuurt zijn sollicitatie met enige toelichting. Je kan van alles met ons delen in je ticket.

-Stap 6: Verantwoordelijken over de sollicitaties bekijken jouw inzending en maken op basis van de criteria een besluit of zij de sollicitatie gaan behandelen of niet.

-Stap 7: De sollicitant wacht tot er een conclusie is gekomen. Je sollicitatie wordt of afgewezen, of doorgestuurd. Bij een doorsturing mag je op het eerste gesprek komen! Deze zal zijn met de desbetreffende verantwoordelijken met nog een ander stafflid erbij.

-Stap 8: Op basis van dit gesprek wordt je afgewezen of aangenomen. Wanneer je door de staff aangenomen bent, hoef je alleen nog maar een gesprek te voeren met de eigenaar, Nick. Hij bijt niet dus maak je geen zorgen over dit gesprek 😉

-Stap 9: De Final Boss Challenge is een gesprek met de eigenaar en het management. Die stellen dan nog wat extra vragen. Meestal haalt iemand die aangenomen wordt door het staffteam ook de laatste challenge en wordt hij hartelijk verwelkomd in het staffteam!

Natuur aanpassingen via worldedit aanvragen

Natuur aanpassingen via worldedit aanvragen

Het aanvragen van een landscape voor een tof nieuw bouwproject of iets wat anders onmogelijk veel werk kost, is mogelijk, onder strenge regels en eisen.
De eisen luiden:
-Aanpassingen zijn enkel en alleen mogelijk wanneer het natuur/landscape betreft.
-Enkel een koning of hertog kan een landscape aanvraag doen.
-Hoe meer aanvragen een kingdom doet, hoe minder groot de kans is dat ze geaccepteerd worden. (We willen het aantal landscapes en aanpassingen limiteren tot ongeveer maximaal 2).
-Het is verplicht om richting het management te pitchen wat het plan is, en waarom. Hier moet een reden achter zitten die sterk verband houd met de roleplay en cultuur van het kingdom.
-De landscape aanpassing moet goed samen kunnen met de cultuur, en de roleplay die erbij horen.
-Een schematic laten inpasten is mogelijk. De schematic mag GEEN enkele mogelijke inventory bevatten (geen chests, furnaces, hoppers, craftingtables en ga zo maar even door…)
-De schematic mag enkel nature blocks bevatten. Andere items die duiden op abuse van deze aanvraag, leiden tot een directe blacklist voor de verantwoordelijke(n).

-Worldedit aanpassingen die ongelimiteerd en vrijblijvend aangevraagd kunnen worden door iedereen zijn: Fix waters (water fixes), en het weghalen van leaves. Voor het weghalen van leaves moet eerst al het hout weg zijn!

Kolonisaties

Kolonisaties op SanctumMC

Kolonisaties


Kolonisaties zijn eilanden door de wereld heen, niet persé aan een ander land vast! Ze zijn verdeeld in drie soorten kolonies: Oorlogskolonies, Roleplaykolonies en Welvaartskolonies.
Wanneer je een kolonie in bezit krijgt, dan heb je die volledig voor jezelf om mee te doen en laten wat je wilt (onder voorwaarden).

Achter elke kolonisatie schuilt een mysterie… het is het dan ook altijd waard om voor een kolonie te strijden. Los van de ligging van sommige kolonisaties, is het alsnog zeer interessant om een kolonisatie over te nemen voor wat je er kan vinden. Een kolonisatie kan schatten, roleplay verhaallijn of andere roleplay clues/mysteries bevatten! Het is het dus zeker waard.
Kolonies horen dus bij je eigen land, maar het is VERBODEN om iceways aan te leggen naar jouw kolonie!


In aanmerking komen voor een kolonisatie
Een kolonisatie bemachtigen gaat altijd via een event/gebeurtenis Het kan zijn dat er (afgesproken of niet afgesproken) events komen, waarbij een random stuk kolonie beschikbaar komt voor diegene die het evenement wint! Maar zoals gezegd kan je kolonisaties ook overnemen door een gebeurtenis. Dit klinkt heel vaag, let us explain. Wanneer je wekenlang aan het roleplayen bent, je eigen individuele roleplay karakter op te kaart zet, kan je groeien. Je ontdekt nieuwe plekken, ontrafelt de plek tot de schatten en verhalen. Het kan dus ook zijn dat je in de verhaallijn beloond wordt met een eigen kolonisatie voor je kingdom om over te nemen. Het hoort daarom allemaal bij de roleplay en kan daardoor ook overgenomen worden.
De soort kolonie die je kan bemachtigen hangt af van het soort evenement. Ben dus actief, en doe vaak mee. Er kan zomaar eens een event zijn! En blijf sowieso roleplayen!

Oorlogskolonisatie – Bij een oorlogskolonisatie is het evenement altijd gebaseerd op oorlog, en pvp. Het island is dan ook een reward daarvoor. Voordeel in oorlogskolonie oorlogen/fights kan gegenereerd worden door veel en actief te roleplayen.

Roleplaykolonisatie – Een roleplay kolonisatie kan bemachtigd worden via een evenement, maar ook door op ten duur er eentje te ‘verdienen’. Door jouw kingdom op de kaart te brengen als roleplay kingdom, en ver te komen in het verhaal van SanctumMC, kom je uiteindelijk in de gelegenheid om een eiland te claimen. (zoals hierboven al uitgelegd)

Welvaartskolonisatie – Een welvaartskolonisatie gaat minder snel via een event. Je kan een welvaartskolonie verdienen als het duidelijk is dat jouw kingdom by far meer welvaart genereert dan andere kingdoms. Dit kan op drie hoofdzakelijke manieren:
-Veel bouwen – Steden,dorpen. Een grote beschaving opbouwen dus (Weegt het meeste mee)
-Respectvolle omgang in de roleplay, en kingdom laat zien dat ze graag meedoen in roleplay situaties, of daarbuiten. Hiermee kan ook bedoeld worden: Goede buitenlandse relaties en pacten. (Gezonde buitenlandse politiek) (Weegt veel mee)
-Veel activiteit en leden (Weegt middelmatig mee)
-Veel rijkdom door grinding, handel enzovoorts (Weegt middelmatig mee)


Een kolonisatie ontvangen, of afstaan…

Als je een kolonisatie bemachtigd, dan kan je ermee doen en laten wat je wilt, voor een gegeven periode van tijd. Je kan de loot/mysteries van het eiland gaan ontrafelen wanneer die er zijn na het verkrijgen van een kolonisatie.
De kolonisatie wordt op de naam van jouw kingdom gezet. De juiste flags en permissions worden er dus voor toegepast.

Mogelijkheden binnen een kolonisatie:
-Je mag bouwen en breken op de kolonisatie. Maar houd het mooi!
-Je mag dus forten bouwen, etc. Houd er wel rekening mee dat een bepaalde kolonisatie afgenomen kan worden als je jezelf hier niet goed tegen wapent.
-Je mag oorlogskolonisaties afstaan aan andere kingdoms vrijwillig
-Je mag roleplay kolonies alleen afstaan als dit goedgekeurd is met de roleplay en karakters (goede reden nodig, roleplay met de karakters en stel het voor).
-Je mag welvaartskolonies niet afstaan. Deze blijven in jouw bezit.

Wanneer er een kolonie ingenomen wordt door een ander kingdom, heeft het oorspronkelijke bezittende kingdom 24 uur om alle spullen van het eiland weg te halen.
Let op: Het oorspronkelijke kingdom mag hun eigen gebouwen niet meer slopen of het eiland vernielen/problemen veroorzaken voor het toekomstige kingdom. Je mag alleen je eigen spullen weghalen.


EXP & Mobs & Spawners

Mob/Monster spawning/grinding

EXP & Mobs & Spawners op SanctumMC

Het grinden van mobs en het spawnen daarbij zal hier op een goede manier uitgelegd worden. Dit is vrij eenvoudig.

Mob/Monster Spawning op een natuurlijke manier


Dit staat uit op SanctumMC. Dit om performance te optimaliseren en om een leuk alternatief grindingaspect toe te voegen. Dit wil NIET zeggen dat je geen mobfarms kan maken in je eigen kingdom. Lees dit:

Mob/Monster Spawning via spawners

-Neutral mobs. (EXP)
Neutral mobs, bijvoorbeeld vee (koeien,varkens etc) en huisdieren (catten,honden,parrots) zullen allemaal beschikbaar zijn/beschikbaar worden naar verloop van tijd. Farms aanleggen en mobs breeden is dan ook mogelijk! Er staat echter wel een limiet op het aantal mobs per chunk. Deze staat op een speelbaar aantal. De hoeveelheid daarvan precies zullen jullie zelf uit moeten vinden, dat wordt snel genoeg duidelijk. Neutral mobs die je kan breeden zoals koeien, varkens, chickens enzovoorts zijn te vinden bij onze ‘Boerderijen’. Er zijn vier plekken op de map waar een boerderij is gebouwd met deze mobs die hier via spawners spawnen. Hier kan je grinden, en eten verzamelen. Maar let wel op: PvP staat hier aan! Mobs meenemen zodat je ze op jouw eigen veilige kingdom verder kan breeden? Dat is mogelijk. Doe wat werkzaamheden bij de boederij en wie weet kan je wel een mooie deal maken met de plaatselijke boer!
Het kopen van huisdieren is ook mogelijk! Vraag dit na aan de plaatselijke bewoners, en ga op reis. Wie weet vind je de juiste plek om aan huisdieren te komen! Één ding is zeker, ze zijn beschikbaar voor iedereen!

-Hostile mobs. (Veel EXP)
Elk kingdom heeft de toegang tot twee spawners (1 skeleton, en 1 spider spawner). Deze kan je laten plaatsen door staffleden, op een locatie naar keuze. De twee spawners moeten verplicht bij elkaar staan, en mogen niet van spawnersoort gewisseld worden. We zouden het fijn vinden dat de locatie waar de spawners geplaatst moeten worden, niet te vaak gewisseld wordt. Denk hier dus over na. Beslissingen op basis van hoe OP (of niet OP) deze twee spawners worden/zijn is afhankelijk van hoe het bevalt.

Daarnaast zijn er per kingdom 5 random grind spawner locaties verstopt in ELK kingdom, die je zelf kan vinden, en kan gebruiken als EXP-Grinder. Dus in conclusie: Elk kingdom heeft 7 spawners, waarvan er 2 custom te verplaatsen zijn op een locatie naar keuze, door staff.

-Bosses/Mob locaties. (EXP)
Bosses komen op SanctumMC. Meer uitgebreidere informatie is te vinden op een andere pagina. Bij bosses kan je EXP en loot krijgen. Hoe dit precies in detail eruit ziet lees je uiteindelijk ergens anders.

-Villagers. (EXP)
Villagers zijn toegestaan op SanctumMC! Mending is echter volledig uitgeschakeld op heel de server. Dit is om te voorkomen dat iets té OP wordt, zoals het heel vaak is. Met villagers kan je flink goed traden en uiteindelijk heel OP worden.

-Crates Voting (EXP). Via voting en ook via crates in de shop, krijg je uiteindelijk een crate key. Hier kan flink wat EXP in zitten! We raden iedereen dan ook aan om te voten voor een vote key!

-Mining (EXP). Het normale minen zit veel EXP aan vast. Er zitten ruimschoots genoeg ores in de map, en iedereen kan veel EXP verkrijgen via het minen.

-Overige manieren van EXP verkrijgen.
Er zijn zat overige manieren om nog EXP te verkrijgen. Denk hierbij aan: Handelslocaties, Roleplay, Events en meer.

Private chests & chest locking

Private chests & chest locking

Chest Lock 

Door je kisten te kunnen locken, voorkom je griefers die je spullen stelen. Chest locks werken zonder vervelende signs, en het is customizable.
Lock een chest door ‘Shift click’ op een kist te doen. Dus je shift, en dan doe je rechtermuisknop. De plugin vraagt of je de chest wilt locken. Je klikt op Ja.
Vanuit daar krijg je de keuze voor veel verschillende opties in het menu. Je kan personen toevoegen aan de kist (moet al eens online zijn geweest op de server), en je kan ze ervan verwijderen! Maak je eigen vriendenlijst en voeg deze automatisch toe aan elke kist die je hebt!

Deze groepen hebben bypass op alle locked chests:
-Koning
-Hertog
-Staffleden
Deze personen kunnen (vaak) ook locks van de containers afhalen!

Bosses

Bosses

Informatie coming soon…

Brewing Plugin

Brewing Plugin

Brewing plugin

 

De brewing plugin is een leuke plugin die ervoor zorgt dat je je eigen drankjes kan brouwen, en er zelfs dronken van wordt! Ideaal voor Roleplay situaties!

LET OP: Als je dronken wordt, dan duurt dit heel lang voordat dit ontdaan wordt.
-Drink Melk & Eet Brood om minder dronken te worden naar verloop van tijd. (Of laat het uitwerken)

Wat heb je nodig?

-Je hebt een Cauldron (ID: 380) nodig, die boven het vuur staat. (Mag vuur zijn, mag magmablock zijn, en mag lava zijn). (Netherack is aanbevolen).
De Cauldron moet direct boven de warmtebron hangen. Vul je Cauldron met water.
-Gebruik een clock om de tijd van brewing bij te houden, en dus te weten wanneer je recepten klaar zijn.
-Barrel. Per houtsoort kan je een barrel maken. Plaats een sign op de barrel en schrijf erop ‘barrel’ om het te laten werken.
Sommige barrels zijn nodig voor verschillende soorten drankjes. (Verschillende houtsoorten dus). Een barrel wordt gebruikt om je drankjes in op te slaan, en om ze te bewaren zodat ze goed worden naar verloop van tijd.
-Bottles (zonder water).

Recepten (BELANGRIJK!)
Op basis van hoe goed je een brouwsel maakt, komt er een drankje uit wat ‘Matig, Goed of Uitstekend’ is. Houd je goed aan de recepten hiervoor!
Kooktijd over? Schep het mengsel uit de Cauldron met een water bottle.

Witbier
Cauldron:
-3 wheat
-2 minuten koken
Barrel – Spruce wood – 1 Minecraft Dag wachten tot hij goed is. (20 minuten)

Bier
Cauldron:
-6 Wheat
– 1 minuut koken
Barrel – Oak wood – 1 Minecraft Dag wachten tot hij goed is. (20 minuten)

Bier
Cauldron:
-6 Wheat
– 1 minuut koken
Barrel – Oak wood – 1 Minecraft Dag wachten tot hij goed is. (20 minuten)

Speciaalbier
Cauldron:
-9 Wheat
– 3 minuut koken
Barrel – Acasia wood – 1 Minecraft Dag wachten tot hij goed is. (20 minuten)

Wijn
Cauldron:
-9 Sugar Cane
– 4 minuut koken
Barrel – Birch wood – 1 Minecraft Dag wachten tot hij goed is. (20 minuten)

Appel Cider
Cauldron:
-6 Sugar Cane
-2 Appels
– 4 minuut koken
Barrel – Birch wood – 1 Minecraft Dag wachten tot hij goed is. (20 minuten)

Rum
Cauldron:
-14 Sugar Cane
– 5 minuut koken
Barrel – Birch wood – 1 Minecraft Dag wachten tot hij goed is. (20 minuten)

Vodka
Cauldron:
-10 Potatoes
– 15 minuut koken

Flugel
Cauldron:
-15 seeds
-2 Sugar Cane
-1 Wheat
– 3 minuut koken

Aardappelsoep
Cauldron:
-5 Potatoes
-3 Seeds
– 3 minuut koken

Koffie
Cauldron:
-12 inc sacs
-2 Milk buckets
– 2 minuut koken